Kupienie i montaż uzywanego wtryskiwacza może spowodować lawinę kłopotów z
układem zasilania szczególnie Common Rail w naszym samochodzie.
Można takim posunięciem uszkodzic system paliwowy oraz w dalszej
konsekwencji silnik w samochodzie. Opiłki i zabrudzenia które mogą znajdować
się we wtryskiwaczu z paliwem zanieczyszczą nam cały układ paliwa np.:
wtryskiwacze, zbiornik paliwa, pompe wysokiego ciśnienia itp.
Niestety gołym okiem nie jesteśmy w stanie stwierdzić czy wraz z uzywanym
wtryskiwaczem nie dostarczamy opiłek do układu, a filtry nie są w stanie
powstrzymać tego procesu.
Wtedy musimy praktycznie wymienić wszystkie elementy układu paliwowego ponosząc dodatkowe koszty.
Pytania i odpowiedzi
Jakie są objawy złej pracy wtryskiwaczy?
Objawy zabrudzenia lub uszkodzenia wtryskiwaczy:
- spadek mocy
- kłopoty z rozruchem
- nierówna praca
- zwiększone zuzycie paliwa
- dymienie
- samoczynne wyłaczanie się silnika
- zwiekszony stan oleju
- komunikat check engine
- wypalony tłok
- błedy w pamięci sterownika dotyczące układu paliwowego
- i inne...
Jak wygląda naprawa wtryskiwaczy?
Proces naprawy dzieli się na dwa etapy:
Etap Pierwszy - Weryfikacja i wycena naprawy:
- demontaż wtryskiwacza, weryfikacja uszkodzeń przy pomocy mikroskopu
- wstępna wycena
- kontakt z klientem
Jeśli zostaną ujawnione uszkodzenia uniemożliwiające naprawę
NIC NIE PŁACISZ!
Etap Drugi - Naprawa:
- czyszczenie wszystkich elementów metodą ultradźwiękową
- wymiana uszczelnień, w razie potrzeby wymiana i montaż części na nowe
oryginalne, zalecane przez producenta wtryskiwacza (BOSCH lub DELPHI
koszt części dodatkowo płatny) przy użyciu specjalistycznych narzędzi
- regulacja dawek wtryskowych
- test po naprawie z wydrukiem wartości zadanych i rzeczywistych
na urządzeniu Bosch EPS-200 lub EPS-100
Wtryskiwacze elektromagnetyczne Common Rail Bosch z samochodów osobowych i
ciężarowych naprawiamy zgodnie z najnowszą tzw. 3 - fazą naprawy wtryskiwaczy CR BOSCH.
Zadania dodatkowe, pompowtryski marek VW, Skoda, Seat TDI, Scania, Volvo, Iveco:
- czyszczenie wewnętrzne wysokociśnieniowe z wysterowaniem wsuwające pozostałe osady
- test dodatkowy na urządzeniu Zapp UA2
Jak wygląda czyszczenie wtryskiwaczy?
Czyszczenie i testowanie wtryskiwaczy benzynowych i CNG:
- czyszczenie metodą ultradźwiękową z wysterowanie
- płukanie wsteczne
- testy
Czyścimy wtryskiwacze jednopunktowe, bezpośrednie, wielopunktowe oraz CNG (gaz ziemny).
Czyszczenie wraz z testem COMMON RAIL lub 1 i 2 sprężynowych:
Wtryskiwacze każdego producenta oraz piezoelektryczne.
- czyszczenie metodą ultradźwiękową
- czyszczenie wewnętrzne wysokociśnieniowe z użyciem gorącego detergentu
z wysterowaniem usuwające pozostałości zanieczyszczeń po ultradźwiękach
- test elektroniczny na urządzeniu Zapp CRU# z wydrukiem wartości zadanych i rzeczywistych
Usługa czyszczenia jest szczególnie zalecana dla wtryskiwaczy które są nienaprawialne
COMMON RAIL DENSO, SIMENS oraz PIEZOELEKTRYCZNYCH!
Czyszczenie pompowtryskiwaczy:
- czyszczenie metodą ultradźwiękową
- czyszczenie wewnętrzne wysokociśnieniowe z użyciem gorącego detergentu z
wysterowaniem usuwające pozostałości zanieczyszczeń po
ultradźwiękach na urządzeniu Zapp UA2